Czym się kierować przy wyborze diety, tak aby odchudzanie nie było szkodliwe?

dietetyk Elbląg

Na samym początku trzeba przypomnieć, że dieta nie powinna składać się z samych owoców i warzyw. Zbilansowana dieta to podstawa, dlatego do każdego posiłku musimy włączyć witaminy, białko, węglowodany i tłuszcze. Ogólnie, dieta to styl żywienia, jaki stosuje każdy z nas. Proces odchudzania jest niestety często stosowany na własną rękę. Wiele osób błędnie uważa, że im mniej jemy tym lepiej. Fakt, ilość spożywanych pokarmów również ma znaczenie, jednak najbardziej liczy się jakość naszych posiłków oraz ich częstotliwość.

Odchudzanie jest szkodliwe, jeśli na siłę odmawiamy sobie pokarmów. Nie jest to ani zdrowe, ani skuteczne – posiłki powinny stanowić przyjemną część dnia. Najczęściej, odmawianie sobie większości pokarmów i produktów działa negatywnie na nasz organizm, powodując jego osłabienie. Aby ustalić dla siebie odpowiednią dietę, najlepiej byłoby skonsultować się z dietetykiem. Jest to osoba, która zna na pamięć tabele odżywcze ora produkty, które należy spożywać podczas procesu odchudzania. Dlatego warto jest skorzystać z usług dietetyka, który ustali nam jadłospis i podzieli dawki białek, węglowodanów oraz witamin na poszczególne posiłki.

Jak dobrać dietę?

Aby skutecznie dopasować dietę do naszych potrzeb, należy odpowiednio określić nasze ulubione produkty. Istotne jest, by nie ‘wpychać’ w siebie na siłę zdrowe, popularne owoce czy warzywa. Jeśli będziemy jeść to co lubimy, łatwiej będzie nam zjeść przygotowany obiad czy deser.  Istotne są również ilości posiłków. Musimy przygotowywać sobie dietetyczne posiłki, którymi się faktycznie najemy. Ważne jest, by nie objadać się do syta, aby czuć się dobrze po obiedzie itp. Nie można jednak przesadzać w drugą stronę – posiłki muszą dodać nam witamin i energii na kolejne godziny dnia.

Odchudzanie Elbląg

Nie można jednak pomijać wszelkich dodatków, takich jak kiełki, nasiona chia czy seler naciowy. Niektóre produkty, nawet w bardzo małych ilościach są w stanie dostarczyć nam ogromną (czasem wręcz dzienną) dawkę witaminy C, tłuszczy i innych. Różnorodność, to następna cecha dobrze zbilansowanej diety. Śniadania, obiady, kolacje i desery, powinny być złożone z nieco innych produktów. W ten sposób każdy z nas ma szansę dostarczyć do organizmu wszystkie potrzebne witaminy.

Kolejną ważną rzeczą, jest regularność. Mówi się, że jelita nam się odwdzięczają, jak o nie dbamy. Dodatkowo, jelita lubą ciepło i regularność. Spożywając posiłki w regularnych odstępach czasu, możemy liczyć na lepszą perystaltykę jelit. Istotne jest więc to, w jaki sposób ułożymy sobie dietę na schudnięcie. Trzeba dobierać produkty i posiłki według wyżej wymienionych kryteriów. Wiele osób obecnie, sama układa sobie diety, więc warto od początku wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Pan Lotto