Dlaczego warto korzystać ze zautomatyzowanego zaopatrzenia BHP?

BHP

Automaty ze sprzętem BHP są coraz bardziej popularne i nie jest to wynikiem żadnego trendu, tylko opłacalności i zmniejszenia zakresu prac niektórych pracowników. Całkowita kontrola nad umieszczonymi w maszynie artykułami oraz całodobowa dostępność sprawiają, że jest to idealne urządzenie, szczególnie w większych firmach, gdzie zatrudnionych jest dużo pracowników, którzy muszą być ciągle zaopatrywani w rękawice i inne artykuły BHP.

Automaty z artykułami BHP

Istnieje możliwość zautomatyzowania zaopatrzenia pracowników w sprzęt BHP poprzez umieszczenie w firmie odpowiedniego automatu, przypominającego pod wieloma względami znane wszystkim automaty z przekąskami. Wprowadzenie takiego systemu do zakładu nie jest trudne, jednak trzeba to w odpowiedni sposób poprowadzić, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Na samym początku trzeba zebrać wszystkie dane, czyli zrobić spis artykułów BHP jakie wykorzystuje się na terenie zakładu.

Mogą to być rękawiczki, maski czy okulary. W następnym etapie pracy trzeba obliczyć w jakich ilościach są one potrzebne, oczywiście po zamontowaniu automatu będziemy mieli stałą kontrolę na stanem artykułów, jednak można już na samym początku zaplanować to w taki sposób, żeby często wykorzystywany produkt znajdował się w więcej niż jednej kieszeni automatu. Po ustaleniu tego można śmiało zdecydować, już oficjalnie, jakie produkty i w jakich ilościach będą dostępne w automacie.

Na koniec zostaje jednak jeszcze decyzja, określenie jakie jest zapotrzebowanie tego sprzętu na hali, ponieważ w przypadku, gdy w firmie pracują setki ludzi bez wątpienia potrzebnych będzie kilka automatów, między innymi po to, żeby nie zdarzyła się sytuacja, gdy zabraknie na zakładzie części zaopatrzenia BHP.

Zautomatyzowanie zaopatrzenia BHP

Cała automatyzacja w przypadku automatów polega na tym, że są rejestrowane wszystkie pobrania artykułów, na podstawie których są wydawane raporty, oprócz tego automaty mogą stać blisko stanowisk pracy dzięki czemu pracownik będzie mógł z nich skorzystać w każdej chwili niezależnie od zmiany.

Sporządzone raporty pozwalają tutaj monitorować zużycie produktów, właściciel ma całkowitą kontrolę nad artykułami i co bardzo ważne, nie musi się martwić zamawianiem ich, ponieważ w większości maszyn jest opcja automatycznego zamawiania, które jest realizowanie na podstawie aktualnego stanu zasobów akcesoriów BHP umieszczonych w kieszeniach automatu. Takie dodatkowe zastosowanie sprzętu jest bardzo opłacalne, ponieważ pozwala kontrolować zapotrzebowanie, ale także wydatki przeznaczone na kupno zaopatrzenia BHP.

Opłacalność

Posiadanie w firmie automatów pomimo kosztów przeznaczonych na ich zakup, wynajem, leasing lub dzierżawę, bardzo się opłaca, a oszczędności na zaopatrzeniu mogą sięgać nawet 40% w przeciągu roku. Jak to jest możliwe?

Pracownik, żeby pobrać produkt musi najczęściej zeskanować swoją kartę lub podać pin, jako że system poboru produktów jest skonstruowany w taki właśnie sposób, może on poczuć obawę przed tym czy nie jest to wszystko sumowane w raportach i nie wyjdzie, że korzysta z tej możliwości podejrzanie zbyt często. Oczywiście pracodawca musi zapewnić dostępność takich produktów, jednak wszędzie zdarzają się nadużycia, a takie podejście psychologiczne pozwala wyeliminować wszystkie sytuacje, w których mogłoby dojść do niepotrzebnego pobierania towaru. Oszczędności, jednak są także w całym procesie zaopatrzenia.

Automat sam wie czego mu brakuje i składa zamówienie, które dostarcza firma dystrybucyjna produktów BHP. Skutek tego jest taki, że nie musimy oddelegować żadnego pracownika do sprawdzania stanu towaru, składania zamówień i rozmów z dystrybutorami. W taki sposób oszczędzamy nie tylko czas, ale także pieniądze, co jest wystarczającym dowodem na to, że jest to skuteczny i dobry pomysł.

Pan Lotto