Import samochodu z Japonii – jakie opłaty oprócz ceny samochodu?

import aut z Japonii

Kupno auta z kraju kwitnącej wiśni jest kuszące ze względu na nienaganny na stan techniczny sprzedawanych tam pojazdów i niższe ceny niż w Europie. Japończycy, szczególnie mieszkający w miastach, rzadko korzystają z swoich samochodów w dni powszednie, aby uniknąć gigantycznych korków, ale dbają o nie, gdyż ich utrzymanie w dobrym stanie jest kwestią honorową. Często też jest to jedyne miejsce, gdzie producenci wypuszczają krótkie, limitowane wersje sportowe swoich modeli bądź niespotykane nigdzie indziej luksusowo wyposażone wersje samochodów.

Ile kosztuje import auta z Japonii?

Należy jednak pamiętać o tym, że do ceny zakupu trzeba doliczyć różnego rodzaju opłaty, które zsumowane dadzą nam pełen obraz, ile będzie nasz kosztować import auta z Japonii.

Będą to następujące rodzaje opłat:

  • Transport
  • Spedycja i obsługa portowa
  • Prowizje i opłaty aukcyjne
  • Podatki i opłaty związane z rejestracją pojazdu w Polsce

Na transport auta z Japonii będzie składać się transport drogowy z miejscowości zakupu do portu, na którym auto zostanie załadowane na statek oraz transport morski z portu w Japonii do portu w Niemczech. Warto pamiętać o doliczeniu ubezpieczenia na czas transportu statkiem, które w razie uszkodzenia auta pokryje straty. Transport z Japonii drogą morską zajmuje około 2 miesięcy.

samochód z Japonii

Następne koszty, jakie musimy ponieść związane są z kosztem rozładunku i spedycji w porcie docelowym. Jeśli nie chcemy osobiście odbierać samochodu z portu pamiętajmy o doliczeniu transportu z portu pod wskazany przez nas adres w kraju.

Przy zakupie auta w Japonii musimy pamiętać o opłatach aukcyjnych, których wysokość będzie uzależniona od ceny zakupu. Jeśli korzystamy z usług pośrednika należy również doliczyć jego prowizję. W ramach prowizji pośrednik wylicytuje dla nas konkretny, wskazany przez nas egzemplarz bądź znajdzie poszukiwany przez nas model na podstawie informacji uzyskanych co do marki, rocznika, stanu technicznego, koloru i co najważniejsze w ramach podanego przez klienta budżetu. Przed dokonaniem zakupu sprawdzi on również faktyczny stan techniczny pojazdu osobiście dokonując inspekcji.

Po ściągnięciu samochodu do Europy musimy uiścić należny podatek oraz wszystkie opłaty związane z rejestracją pojazdu.
Cło wynosi 10% wartości pojazdu. Stawka podatku VAT w Niemczech, gdzie prawdopodobnie zostanie rozładowany samochód to 19%.

Następnie już w Polsce musimy uiścić akcyzę, której wysokość uzależniona jest od wartości auta oraz pojemności silnika.

import samochodu z Japonii

Pamiętajmy o dokumentach

Pamiętajmy również, że wszystkie dokumenty muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego oraz o pierwszym przeglądzie przed rejestracją pojazdu w Polsce. Na koniec zostaje nam opłata za rejestrację pojazdu w Polsce i możemy się cieszyć sprowadzonym z Japonii cudem techniki – dodaje specjalista z firmy Mankar.

Jak widać na końcową cenę, jaką przyjdzie nam zapłacić za import samochodu z Japonii składa się wiele opłat i kosztów, które należy doliczyć do ceny netto pojazdu. Warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy specjalizującej się w tego typu imporcie, która pomoże w załatwieniu wszelkich formalności i będzie pośredniczyć na każdym etapie- od zakupu do dostarczenia auta w Polsce i zbierze wszystkie koszty na jednym rachunku. Nie będziemy musieli się martwić, że nie dopełniliśmy którejś z formalności, a końcowa cena będzie znana z góry. Cała transakcja powinna przebiec bezproblemowo, tak, aby jedynym zmartwieniem klienta był niełatwy wybór wymarzonego auta.

 

 

Pan Lotto