Infokiosk a cele marketingowe

infokiosk w galerii handlowej

Infokiosk to multimedialny nośnik informacji, który jest zazwyczaj wstawiony w formie zgrabnego komputera w miejscach publicznych. Stał się on niezwykle skutecznym elementem strategii marketingowej oraz często stosowanym gadżetem reklamowe. Kioski zazwyczaj stawiane są w miejscach natężonego ruchu, na przykład w centrach handlowych lub rozrywkowych. Oprócz funkcji marketingowej mogą one również ułatwiać dostęp do informacji na temat danego miejsca, produktu lub firmy. Niekiedy można jest napotkać również we wszelkich informacjach turystycznych, w instytucjach kultury, w szpitalach lub na uczelniach. W bibliotekach lub w szkołach mogą one służyć jako element ułatwiające poruszanie się w nich czy korzystanie z zasobów danej instytucji w celach naukowych.

Podział infokiosków

Infokioski można podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne. Infokioski zewnętrzne są przeznaczone do umieszczenia na świeżym powietrzu i są dostępne przez całą dobę. Ich odporność na czynniki atmosferyczne sprawia, że można z nich korzystać niezależnie od pory roku będzie pogody. Głównymi cechami jest mocna, trwała obudowa odporna na zewnętrzne, zmienne czynniki atmosferyczne. Koniecznie jest ona nierdzewna. Obiekty te posiadają mocny monitor dostosowany do jasności panującej na słońcu oraz cechują się prostą konserwacją. Infokioski zewnętrzne niekiedy mają zdolności do automatycznej regulowania jasności ekranu tak, aby zapewnić użytkownikowi czytelny obraz niezależnie od natężenia światła słonecznego. Taka funkcja umożliwi również zapobiegnie oślepienie podczas korzystania z nich w półmroku lub w ciemności czy w nocy. Niekiedy infokioski zewnętrzne zawierają dwa ekrany znajdujące się po obu stronach, przez co więcej niż jedna osoba może korzystać w tym samym czasie z danego urządzenia.

infokioski w galeriach handlowych

Charakterystyka infokiosków

Infokioski wewnętrzne mogą być zarówno stojące, wiszące lub wbudowane w ścianę budynku. Bardzo często dołączone są do nich takie elementy jak myszka, klawiatura, a nawet drukarka. Ich budowa i wykonanie musi być dostosowane do warunków jakie panują w danym obiekcie i muszą być odporne na wodę i osiadanie kurzu. Jeśli kiosk ma na celu połączenie się z internetem, jego jakość musi być bardzo dobra. Ważnym aspektem jest dobrze skonstruowane i przemyślane działanie oraz wygląd infokiosku tak, aby korzystanie z niego nie wiązało się z żadnymi problemami. Interfejs powinien być całkowicie intuicyjny tak by każda osoba z niego korzystająca mogła bez problemu odnaleźć się i poprawnie korzystać z jego funkcjonalności. Ekran musi płynnie działać, a wszelkie zacinania się muszą zostać wyeliminowane. Jest on zazwyczaj całkowicie dotykowy dlatego koniecznie należy zadbać by można było z niego łatwo korzystać i nawet lekkie muśnięcie palcem spowoduje zainicjowanie działania. Infokioski są świetną metodą marketingową. Ich ustawienie w sklepie lub w miejscu gdzie przebywa sporo klientów sprawi, że z pewnością zainteresują się oni danym urządzeniem. Dzięki nim możliwe będzie zapoznanie się z asortymentem danego sklepu lub będzie można z ich pomocą zamówić dany produkty do odbioru lub zapisać się do newslettera. Infokiosk sprawia, że nawet w sytuacjach gdy klient nie znajdzie w sklepie produktu dla siebie, będzie mógł przejrzeć asortyment w magazynie i przekonać się, że dana firma umożliwia zamówienie i dostarczenie konkretnego dobra  na miejsce. Eleganckie infokioski będą świadczyły także o pomysłowości,kreatywność jaką cechuje się dane przedsiębiorstwo., a wykorzystanie nowoczesnych technologii z pewnością także zostanie pozytywnie odebrane. Infokioski są świetną alternatywą dla tradycyjnych metod marketingowych – jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, zapraszamy pod adres http://www.ims.fm/rd/news/infokiosk-wykorzystanie-w-praktyce.

Pan Lotto