Narzędzia agencji marketingowej

Działania agencji marketingowej

Kiedyś, chcąc rozsławić jakąś markę wystarczyło nadrukować sporą ilość ulotek, by zacząć rozdawać je przechodniom. Kiedyś był to najszybszy sposób rozprzestrzeniania informacji. Napisano „kiedyś”, ponieważ wielce prawdopodobne, że obecnie najszybszą drogą przekazu informacji jest internet. Na całe szczęście agencje marketingowe o tym dobrze wiedzą, więc oddając w ich ręce losy marki czy całej firmy można mieć pewność, że działania w niej podjęte nie ograniczą się wyłącznie do zaprojektowania, wydrukowania i rozprowadzenia broszurek reklamowych.

Promocja dzięki grafice i obrazom

Nie chodzi o to, by stwierdzić, że jest to zła droga- zdecydowanie nie. Raczej chodzi o zaznaczenie, że to nie może być jedyny sposób kreowania wizerunku marki. Agencja marketingowa może się zająć projektowaniem tego rodzaju afiszów (ponieważ ulotki nie zaszkodzą marce, a mogą podnieść jej popularność), ale dodatkowo powinna zająć się firmowym logo i ogólnie całą identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Znak graficzny przedsiębiorstwa musi rzecz jasna być interesujący w swej prostocie. Ludzie patrząc na niego winni czuć zaciekawienie i chęć dowiedzenia się czegoś więcej o marce, którą ów znak promuje. Nie łatwe jest to zadanie, ale z pomocą wykwalifikowanych grafików komputerowych zatrudnionych w dobrej agencji marketingowej jest to możliwe do osiągnięcia. Logo ma na celu zainteresowanie odbiorcy, ale także pozostanie w jego pamięci na bardzo długo, a najlepiej byłoby, gdyby tenże znak wytworzył w umyśle potencjalnego klienta pozytywne odczucia. To ułatwi zachętę do tego, by sięgnąć po dany produkt czy usługę. Oczywiście tworząc znak graficzny reprezentujący firmę trzeba pamiętać, że nie może odbiegać on od tego czym owa marka się specjalizuje. Musi być on powiązany z tym, co w firmie się dzieje.

czy warto korzystać z agencji marketingowej

Spójność z tożsamością marki

Nie może być tak, że logo sobie, nazwa firmy sobie, a oferowane produkty sobie. Jest to jedna, spójna całość. Poza tym znak graficzny odbiegający zbytnio od całej reszty nie będzie kojarzony z daną marką. Ludzie może i owszem- zapamiętają go, ale bez powiązania z konkretnym przedsiębiorstwem. A o to raczej nie chodzi w pozytywnym kreowaniu firmowego wizerunku. Ważne także jest to, że chcąc zaprojektować logo na samym początku należy się zastanowić, czy ma być ono zbudowane na bazie jakiegoś obrazu czy grafiki, a może lepiej, żeby jego podstawą był tekst. Rzecz jasna uwagi te skierowane są wyłącznie do osób, które na własną rękę zechciałyby zająć się tworzeniem takiej grafiki; pracowników agencji marketingowej na całe szczęście nie trzeba w tym względzie pouczać. Jeżeli szukacie profesjonalistów, to polecamy agencję marketingową LTB z Wrocławia.

Warto zastrzegać własne idee i patenty

I jeszcze jedna ważna rada, by tworząc jakiś znak handlowy lub wybierając nazwę pamiętać o tym, by zastrzec jej użytkowanie. W przeciwnym razie może dojść do sytuacji, gdy konkurencja ukradnie pomysł i zdobytych klientów przywłaszczy sobie. Najgorsze co może się wydarzyć to wchodzenie buciorami konkurencji w coś i podkradanie tego, co wcześniej zostało stworzone. Dobrze zatem byłoby, gdyby wszystko było prawnie unormowane, a wtedy w przypadku ewentualnego podkradania pomysłów jest uzasadnienie do tego, by przejść na drogę sądową.

Pan Lotto