Fotorealizm – największy atut wizualizacji mebli

wizualizacja

Realistyczna wizualizacja to nowoczesny sposób na promowanie oferty producentów mebli, który jest wykorzystywany przez coraz szersze grono przedsiębiorców. Zalet wizualizacji jest wiele, ale szczególnie jeden z nich sprawia, że sprzedaż konkretnych produktów rośnie.
Organizowanie profesjonalnych sesji zdjęciowych w celu stworzenia oferty sklepu meblowego nie jest już tak popularne jak jeszcze kilka lat temu. Nowoczesne technologie pozwoliły na przyspieszenie procesu powstawania oferty, jak i zwiększenie jej jakości czy chociażby – realizmu. Wizualizacja produktów w technologii 3D dała zupełnie nowe możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży czy ułożenie skutecznej strategii marketingowej. Obecnie coraz więcej producentów mebli wybiera wizualizację jako sposób na promowanie swoich produktów.

Wizualizacja mebli – do kogo jest skierowana?

Wizualizacja mebli powstała głównie ze względu na zapotrzebowanie marketingowe producentów mebli, którzy mieli już dość organizowania tradycyjnych sesji zdjęciowych. Nowoczesne technologie sprawiły, że wysyłka konkretnych mebli do studia fotograficznego, a następnie długotrwałe oczekiwani na efekty pracy, stały się przeszłością. Aktualnie konieczne jest jedynie zlecenie wykonania wizualizacji profesjonalnemu grafikowi, który zaprojektuje fotorealistyczną przestrzeń interaktywną.
Taki sposób tworzenia oferty produktu jest znacznie bardziej zachęcający niż nawet najbardziej profesjonalne fotografie. Potencjalni klienci mogą zobaczyć konkretny, dopracowany mebel, w technologii 3D. Dzięki temu widzą nie tylko jego realną wysokość i szerokość, ale również kolor dobrany do odpowiedniego oświetlenia czy rodzaj struktury użytego przy produkcji materiału. Interaktywna animacja daje mu również możliwość obejrzenia mebla z każdej możliwej strony oraz zrobienia zbliżenia na interesującego go elementy.

fotorealistyczna wizualizacja

Fotorealizm w wizualizacji – korzyści

Odpowiednie przedstawienie produktu, zwłaszcza w przypadku wielkiej konkurencji, to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży oraz gwarancji powrotu zadowolonego klienta. Z pomocą przyjdzie fotorealizm wykorzystywany w wizualizacjach trójwymiarowych.
Projektanci tworzą poszczególne projekty nie tylko na podstawie gotowego już produktu, ale również wskazówek producenta. Dzięki temu wizualizacja pojedynczego mebla jest niezwykle realistyczna, a każdy szczegół widoczny dla potencjalnego klienta. Na pierwszym planie widoczne są wszystkie cechy produktu, co znacznie przyspiesza proces wyboru elementu wystroju, a w ostateczności – finalizację zamówienia.

Fotorealizm w przestrzeni – o czym należy pamiętać?

Przy tworzeniu wizualizacji zarówno producent mebli, jak i grafik, muszą pamiętać o tym, że niezależnie od tego jak projekt pojedynczego elementu będzie dokładny i oryginalny, to konieczne jest jego umieszczenie w konkretnej przestrzeni. Tworząc wizualizację kanapy warto wstawić ją w salonie na tle wygodnych foteli oraz komody czy szafki pod telewizor. Nie tylko nada to realistycznego wydźwięku ofercie, ale przede wszystkim przyspieszy wybór bądź sprawi, że potencjalny klient zdecyduje się dokupić jeszcze inne elementy wyposażenia. Efektem tego jest większa sprzedaż.
Klienci również wolą wcześniej upewnić się, czy wybrany produkt będzie pasował stylem do konkretnego wnętrza. Wizualizacja pozwala na stworzenie kilku aranżacji, dając konsumentowi pewność, że jego zakup jest doskonałym wyborem. Dodatkowo ładne wnętrza przyciągają wzrok – zwłaszcza jeśli podążamy za modą i stawiamy na niekonwencjonalne, a jednocześnie uniwersalne rozwiązania.

wizualizacja mebli

Fotorealizm jako sposób na zaprezentowanie korzyści z zakupu

Fotorealizm to nie tylko ładnie wykonany projekt wizualizacji, ale przede wszystkim sposób na wskazanie wszystkich kości związanych z zakupem. Mebel na prezentacji nie tylko powinien wyglądać ładnie, ale również pokazywać swoje charakterystyczne funkcje – pakowność, uniwersalność czy wygodę. Wskazanie niektórych cech daje możliwość klientom na zdecydowanie, czy dany produkt będzie dla nich funkcjonalny.
Korzyści płyną również z możliwości zobaczenia struktury mebli tapicerowanych czy jakość użytego do produkcji materiału. Dodatkowo ładnie dopasowany kolor i dostosowany do światła w wizualizacji, sprawia, że klienci szybciej decydują się na zakup.

Optymalizacja kosztów w przypadku fotorealistycznego projektu

Wynajem odpowiedniego miejsca na przeprowadzenie sesji zdjęciowej tuzina nowych produktów, które wchodzą do oferty od producenta, jest niezwykle kosztowne. Podobnie jak zorganizowanie całego planu zdjęciowego, dostosowanie świateł i innych elementów aranżacji. Wizualizacja jest niezwykle atrakcyjna pod kątem optymalizacji kosztów, które są wydawane na przygotowanie oferty. Z racji tego, że gotowe projekty są realistyczne i gotowe od razu, stanowią także szybki sposób na ustalenie strategii marketingowej.

Pan Lotto