Współcześnie zapotrzebowanie na sprzęt elektroniczny jest bardzo wysokie. Każdego dnia korzystamy z szeregu urządzeń, które ułatwiają nam codzienną pracę i życie. To właśnie sprawianie, by żyło nam się lepiej — jest ich naczelnym zadaniem. Możliwość sprawdzenia wszystkiego, co nas interesuje lub jest nam niezbędne przy pomocy podręcznego urządzenia dodatkowo przyspiesza wykonywanie czynności i pozwala na zaoszczędzenie czasu lub jego 100 procentowe wykorzystanie. Sprzęty jednak mają gwarancję, po której upływie bardzo często zdarza się, że przestają działać. Jest to materią przypadku czy też premedytacji? Możemy się nad tym zastanowić.
Programowanie urządzeń a ich żywotność
Drukarki, telefony komórkowe czy nawet pralki posiadają żywotność, którą gwarantuje nam producent. Jest to obliczona ilość możliwych do wykonania cykli w wybranym czasie. W Unii Europejskiej większość sprzętów ma dwuletnią gwarancję. Tak więc producenci przewidują, że sprzęt, który oferują swoim użytkownikom przetrwa dwa lata. Czy jest to jednak maksymalny okres jego żywotności? Wielu osobom wydaje się, że tak. Sprzęt, z którego korzystamy jest wykorzystywany w indywidualny sposób. Ilość cykli zaplanowana przez producenta stanowi jedynie uśrednioną wartość. Dlatego też sprzęty lubią „psuć się” zaraz przed końcem gwarancji lub bezpośrednio po jej terminie. Czy wynika to z rzeczywistej żywotności tych urządzeń? Nie. Bardzo wielu producentów wykorzystuje technikę, dzięki której wydaje nam się, że po upływie gwarancji powinniśmy kupić nowy sprzęt. Nic bardziej mylnego — wystarczy udać się z usterką do najbliższego serwisu sprzętu IT. Specjaliści pracujący w serwisie z pewnością zlokalizują usterkę i naprawią sprzęt. Będziemy mogli korzystać z niego jeszcze przez długi czas.
Czy mogę oddać do serwisu zarówno monitor, jak i kartę graficzną czy laptop?
Kiedy nasze urządzenie popsuje się — zastanawiamy się, dokąd się z nim udać i czy w ogóle warto? Do serwisu sprzętu IT – Nano-Serwis możemy oddać zarówno monitor lub kartę graficzną, jak i zasilacz UPS każdej marki czy też komputer. Specjalistyczne serwisy posiadają profesjonalistów, którzy zaopiekują się naszym sprzętem i przywrócą go do stanu, w którym będą działać optymalnie. Serwisy mają dostęp do części zamiennych, które zapewnią prawidłowe działanie urządzeń.
Koniec gwarancji a usterki
Jeśli zauważymy, że nasze urządzenie działa nieprawidłowo — warto udać się do salonu producenta lub dealera danego urządzenia i zareklamować sprzęt. Kończąca się gwarancja nie oznacza, że sprzęt jest zepsuty i nie nadaje się do użytku. To oznaka tylko i wyłącznie tego, że pewne elementy mogły się zużyć. Jednak korzystając z gwarancji umożliwiamy sobie przedłużenie żywotności naszego urządzenia.
Celowe produkowanie sprzętów tak, by ich żywotność kończyła się wraz z końcem gwarancji jest w Unii Europejskiej nielegalne. Taki stan rzeczy nastąpił po pewnej aferze związanej z żywotnością drukarek popularnej marki. Nie przeszkadza to jednak producentom, by optymalizować zyski i zachęcać swoich klientów do kupowania coraz to nowszego sprzętu. Jeśli sprzęt zepsuł się, a gwarancja jest już przedawniona — warto udać się do serwisu sprzętu IT – Nano-Serwis, który zreperuje zepsuty sprzęt. W ten sposób zaoszczędzimy pieniądze i będziemy mogli dalej cieszyć się naszym urządzeniem, które w rzeczywistości jest wciąż sprawne.