Wizytówka jest nieodłącznym gadżetem każdego, kto prowadzi własną działalność lub świadczy konkretny typ usług. Na wizytówkach umieszczane są jedynie najważniejsze informacje o firmie, takie jak telefon kontaktowy, adres e-mail, adres strony internetowej oraz nazwa firmy lub imię i nazwisko wykonawcy. Projekt naszej wizytówki powinien posiadać aktualne dane naszej firmy. Najbardziej znane są wizytówki dwustronne. Obecnie jednak, można zamówić wizytówki otwierane i o specyficznych kształtach.
Warto jednak pamiętać, że poza umieszczeniem na wizytówce wszystkich istotnych danych, musimy zadbać o odpowiednią szatę graficzną, zdobienia lub dodatkowe elementy. Nasza wizytówka musi być niepowtarzalna i przykuwać uwagę, tak by łatwo było ją zapamiętać.
Dlaczego warto posiadać wizytówkę?
Niewielki kawałek papieru, na którym znajdują się najważniejsze dane naszej firmy, łatwo jest komuś wręczyć. Osoby prowadzące własną działalność starają się sukcesywnie powiększać grono swoich klientów. Oryginalna wizytówka jest świetnym pomysłem na to, by podkreślić wysoką jakość usług. Jeśli postaramy się o nietuzinkowy wygląd wizytówki, potencjalny klient odbierze nas pozytywnie.
Wizytówki warto posiadać, jeśli świadczymy specjalistyczne usługi. Wręczanie wizytówek z danymi firmy jest dobrze odbierane przez potencjalnych partnerów biznesowych lub klientów.
Obecnie można zamówić wizytówki w dowolnych kolorach, wzorach, pokryte wybranym przez nas motywem lub w wersji minimalistycznej. Wizytówki nie mają określonego wymiaru, dlatego dobra drukarnia może wykonać dla nas wizytówki w różnych rozmiarach i kształtach. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Możliwości, na jakie obecnie pozwalają nam technologie druku, to między innymi dodawanie złoceń, lakieru UV czy drukowania wizytówek na folii matowej.
Wizytówkę bardzo łatwo jest schować do portfela czy do kieszeni. Jest to niewielki dodatek, więc nie zajmuje dużo miejsca, a jeśli wizytówka wyróżnia się kształtem lub pomysłowymi dodatkami, na pewno jej nie zgubimy.
Czym powinna się cechować pomysłowa wizytówka?
Pierwszym aspektem, który powinien zwracać uwagę, jest jej forma. W zależności od branży, na wizytówce mogą znajdować się elementy nawiązujące np. do zawodu lekarza, grafika, fryzjera oraz innych. Kreatywność pozwoli stworzyć wizytówkę, której funkcje nie będą się ograniczały jedynie do przekazania najważniejszych danych o firmie. Pomysłowe logo, kontrast lub złote zdobienia to tylko niektóre z opcji, jakimi możemy wyróżnić naszą wizytówkę.
Większość z nas chce się wyróżnić, dlatego firmowe wizytówki coraz częściej zwracają na siebie uwagę. Wykonanie projektu powierzamy grafikowi lub drukarni. Jeśli sami nie posiadamy talentu twórczego czy zdolności manualnych, warto zlecić wykonanie projektu firmie zewnętrznej.
Kiedy można wymieniać się wizytówkami?
Wymienianie się wizytówkami to czynność, która powinna być wykonywana według określonych zasad. Przede wszystkim, powinniśmy wręczać wizytówki tylko tym osobom, które o nie poproszą. Wizytówka stanowi o nas samych, dlatego zawsze musi być czysta i nie posiadać żadnych zagnieceń.
W przypadku, gdy jesteśmy na spotkaniu biznesowym, warto posiadać specjalne etui ozdobne, w którym będziemy trzymać swoje wizytówki.
Wysokiej jakości atrakcyjna i ciekawa wizytówka kojarzy się z profesjonalizmem. Wręczając własną wizytówkę, poszerzamy grono potencjalnych klientów i kontaktów biznesowych. Estetycznie wykonana, zdobiona wizytówka na długo zapadnie w pamięci i będzie budzić pozytywne skojarzenia z naszą firmą.