Windery – nowoczesny sposób na identyfikację wizualną

Społeczeństwo zalewane jest falą oddziaływań marketingowych. Nie ma w zasadzie co się temu dziwić. Nie ma bowiem innego wyjścia, aby wybudować świadomość marki. Sposobów rozpropagowania produktów czy firmy jest bez liku. Można rozstawić windery, skorzystać z marketingu internetowego, wykupić czas antenowy na emisję spotu reklamowego. Jest w czym przebierać, ale niestety by tymi sposobami móc się afiszować trzeba być gotowym na wydanie pieniędzy, często bardzo dużych kwot. Nic więc dziwnego, że są przedsiębiorstwa, które wahają się przed wykonaniem takiego kroku. Jednak chcąc uzyskać solidną pozycję na rynku nie można obawiać się kosztów związanych z marketingiem. Oczywiście, że i bez tych oddziaływań można wybudować świadomość marki, ale jest to droga zdecydowanie dłuższa oraz żmudniejsza.

Działaj marketingowo na wielu frontach

Jasne, że reklama wszystkiego nie załatwi, ale na pewno w szybszy sposób informacje o marce dojdą do świadomości potencjalnych klientów w ten sposób, niż pocztą pantoflową. Firmy, które nie są w stanie wydać dużej ilości pieniędzy, albo zwyczajnie nie chcą tego robić na taki sposób promocji, powinny przynajmniej zdecydować się na wykupienie windery. Jest to prawdopodobnie najtańsza forma reklamy, a w zasadzie bardzo skuteczna. Rzecz jasna na takim maszcie reklamowym niewiele informacji się zmieści. W zasadzie znajdzie się na nim miejsce jedynie na nazwę firmy i ewentualnie logo. Można również się postarać o podanie adresu strony internetowej (bo rzecz jasna w dobie powszechnej cyfryzacji, chcąc z czymś zaistnieć, trzeba być obecnym w sieci), aby zainteresowane osoby wiedziały, gdzie szukać więcej informacji. Niewątpliwą zaletą windery jest to, że w łatwy sposób można nią zdemontować i rozłożyć, jak również przewozić. Poza tym taki maszt reklamowy rozkłada się zazwyczaj tam, gdzie jest duże zbiorowisko ludzi, czyli wszelkiego rodzaju imprezy masowe, koncerty, festyny, jakieś imprezy sportowe. Jest to idealne miejsce na rozpropagowanie marki, ponieważ w jednym miejscu i tak na dobrą sprawę, w jednym czasie znajduje się cały przekrój społeczeństwa. Na takich galach są i młodsi, i starsi. Dzieci i dorośli. Emeryci i osoby pracujące. Osoby o najróżniejszych zainteresowaniach i potrzebach.

windery

Jest zatem ogromna szansa, że będą tam potencjalni klienci danego produktu czy osoby potrzebujące danej usługi. Toteż wydaje się, że zdecydowanie opłaca się „bywać” w takich miejscach, aby osobom zainteresowanym nie umknęła jakaś interesująca marka. Wiadomo już, że warto bywać z promocją firmy w plenerze, ale opłaca się również być w internecie. Jest to już dużo droższa (chociaż jest ona tańsza w porównaniu z telewizyjną reklamą) opcja, ale przynosząca niezwykle pozytywne efekty. Wiadomo, że przez sieć trafi się jedynie do ograniczonego grona odbiorców (czyli użytkowników sieci), ale tak na dobrą sprawę internauci to niezwykle silna i liczna grupa społeczna. Poza tym, jak odbiorcy sieci poznają daną markę, to zawsze mogą rozpropagować ją osobom niekorzystającym z sieci. Z tego wniosek, że korzystne jest czerpać z każdej formy marketingu.

Pan Lotto