Wszystko co musisz wiedzieć o leadach sprzedażowych

lead sprzedażowy logo

Lead sprzedażowy to inaczej konsument, jednostka lub firma, która zainteresowana jest zakupem danego produktu lub skorzystaniem z oferowanych usług.

Jednostka ta powinna dobrowolnie zostawić swoje dane na stronie poprzez uzupełnienie np. formularza kontaktowego bądź skontaktować się z firmą dowolną drogą np. poprzez wykonanie telefonu lub wysłanie maila

Podstawowe rodzaje leadów

Możliwe jest wyróżnienie trzech głównych rodzajów leadów. Pierwszym z nich są tak zwane gorące leady –  hot leads, które są inaczej nazywane również leadami krótkimi. Gorące leady stanowią klienci, którzy są gotowi do natychmiastowego zakupu produktu lub skorzystania z danej usługi.

W zależności od rodzaju leadu należy podejmować inne, bardziej trafne sposoby ich utrzymania. W przypadku gorących leadów koniecznie trzeba szybko zareagować zanim dana jednostka rozmyśli się i nie zdecyduje się na skorzystanie z oferty.

Gorące leady bardzo łatwo stracić dlatego koniecznie należy szybko postępować z tego typu klientami. Jeśli pojawia się możliwość negocjacji zazwyczaj są one krótkie i bardzo konkretne, kończące się zawarciem umowy.

Kolejnym rodzajem leadów to są tak zwane ciepłe leady czyli potencjalni klienci, którzy są w danym okresie czasu zainteresowani oferowanymi przez nas produktami bądź usługami jednak nie są gotowi natychmiastowo skorzystać z danej oferty.

Postępując z ciepłym leadem należy wdrożyć odpowiednie działania sprzedażowe i marketingowe oraz podtrzymywać jak najdłużej kontakt. Jeśli podejmowane przez nas działania będą skuteczne ciepłe leady staną się gorącymi.

Istnieje również trzecia kategoria leadów tak zwane zimne leady zwane również długimi. Jednostki te nie można nazwać potencjalnymi klientami gdyż nie są oni zainteresowani ofertą. Warto jednak również skupić uwagę na tym gronie osób oraz firm gdyż być może dzięki zastosowaniu odpowiednich technik uda się przekształcić zimne leady w ciepłe, a następnie w gorące.

Jak pozyskać lead sprzedażowy

Leady sprzedażowe najłatwiej jest obecnie pozyskać wykorzystując działania w internecie. Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw zdecyduję się na prowadzenie własnej strony internetowej, witryny czy sklepu internetowego.

Wykorzystując odpowiednie techniki z łatwością można pozyskać leady co przełoży się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, budowę wizerunku oraz rozpowszechnianie się informacji na temat działalności.

 

lead sprzedażowy SEO

Najczęściej wykorzystywaną techniką jest pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Każdy z nas poszukujących informacji na dany temat przeważnie korzysta ze stron znajdujących się w pierwszych wynikach w wyszukiwarce.

Warto dlatego zastosować konkretne techniki optymalizacji i pozycjonowania SEO, które umożliwiają przesunięcie danej witryny na jak najwyższy poziom. Wykorzystywane są również różnorodne techniki, które sprawią, że strona będzie bardziej atrakcyjna dla klientów i przyniesie szybkie efekty w postaci zwiększenia się leadu. Bardzo częstym sposobem na budowanie leadu sprzedażowego jest wykorzystanie i regularne tworzenie oraz uzupełnianie własnej bazy e-maili.

Maile są zazwyczaj pozyskiwane na stronie internetowej gdzie przeglądający proszeni są o uzupełnienie na przykład formularzu. Zyskując kontakt do konkretnej osoby można wysyłać bezpośrednio do niej oferty promocje lub wszelkie informacje związane z działaniem firmy.

Powszechny sposobem na zdobycie leadu jest również wykorzystanie content marketingu czyli tak zwanego marketingu treści.

Treści znajdujące się na stronach internetowych czy w witrynach reklamujących wydane przedsiębiorstwa bardzo często bezpośrednio wpływają na podjęcie ostatecznej decyzji przez klienta odnośnie skorzystania z oferty. Zadbanie o odpowiednią jakość treści jest istotna i pozwala na zwiększenie zainteresowania się danym przedsiębiorstwem. Jest to również doskonały sposób na budowanie wizerunku firmy.

Leady sprzedażowe można także pozyskać poprzez działania w mediach społecznościowych. Wykorzystanie mediów społecznościowych będzie wyjątkowa efektywne zwłaszcza jeśli targetem, czyli grupą docelową oferty danego przedsiębiorstwa, są młodzi ludzie.

Aktywne prowadzenie fanpage na Facebooku lub Instagramie danego przedsiębiorstwa sprawi, że działalność będzie budowała pozytywny wizerunek oraz szybciej dotrze do konkretnej grupy odbiorców. Różnorodne fanpage prowadzone na stronach społecznościowych gromadzą ogromnej rzesze ludzi.

social media lead sprzedażowy

Kanały social media są świetnym sposobem na wygenerowanie leadu sprzedażowego.

Wówczas dotarcia do takiego grona potencjalnych konsumentów oznacza zazwyczaj szybkie i niemal natychmiastowe zwiększenie się leadu sprzedażowego oraz zainteresowania ze strony społeczeństwa.


Artykuł powstał we współpracy z IPT Call Center: http://iptcc.pl.

Pan Lotto