Dlaczego warto prowadzić swojego bloga? 8 powodów

Prowadzenie swojego bloga

Zawsze nadchodzi ten pierwszy moment, gdy blog pojawia się w wyszukiwarce internetowej Google.  Początkowo miałem duże problemy z tworzeniem interesujących treści. Był taki czas, że zastanawiałem się, jak napisać pierwsze dwa zdania otwierające, aby przyciągnąć uwagę czytelników. Dzisiaj robię to bez większego wysiłku.

Prowadzenie bloga internetowego to umiejętność, której trzeba się nauczyć. Dla jednych ludzi to praca, dla innych przyjemność. Są ludzie, dla których pisanie artykułów jest i jednym i drugim. Poniżej przedstawiam 8 powodów, dlaczego powinieneś prowadzić bloga internetowego i jakie korzyści możesz dzięki temu osiągnąć.

1. Google kocha blogi

To żadna tajemnica, że blogi są uwielbiane przez wyszukiwarki internetowe. Spójrz w ranking Google i zobacz, że wokół jednego bloga buduje się cała społeczność. Ludzie uwielbiają czytać inspirujące artykuły i komentować.

Ok, ale co z tego?

Tworząc informacje, które są wartościowe dla internautów zostajesz nagrodzony w postaci wyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Innymi słowy Twój blog staje się wartościowy z punktu widzenia środowiska internetowego i internautów.

Wyższa pozycja w rankingu oznacza więcej unikalnych wejść na Twoją stronę i oczywiście więcej klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami.

2. Blog zwiększa Twoją wartość na rynku pracy

Dobrze pisany blog jest bezcenny dla osób, które poszukują pracy. Blogowanie poprawia umiejętności pisarskie oraz komunikacyjne. W wielu firmach jest wymagane, aby kandydat wykazał się dobrymi umiejętnościami copywritingu – np. w sklepach internetowych, agencjach reklamowych/interaktywnych.

Pisząc regularnie tworzysz wizerunek eksperta, który zna się dobrze na temacie. Czy dla firmy, która poszukuje dobrego kandydata może być lepszy powód, aby kogoś takiego zatrudnić?

3. Pomagasz innym ludziom realizować ich cele

Najlepiej, żeby blog był pisany z pasji, ponieważ dzięki temu masz motywację, aby do niego wracać i regularnie uzupełniać na nim treści.

Jeżeli prowadzisz bloga na temat wyznaczaniu celów, pomagasz osobom, które są niezorganizowane i mają problemy z samodyscypliną. Tu nie chodzi o to, żeby być wszechwiedzącym ekspertem, który pozjadał wszystkie rozumy, tylko człowiekiem, który czerpie dużą satysfakcję z tworzenia wartościowych treści i pomocy innym ludziom.

Miłe słowa oraz komentarze od osób, którym pomogłeś są niezastąpione.

4. Wartościowa treść tworzy marketing wirusowy

Treść, którą tworzysz na blogu przyczynia się do budowania zaufania oraz tworzenia się marketingu wirusowego. Oznacza to, że jeżeli stworzysz ciekawy artykuł, w którym opiszesz np. „Jak stworzyć stronę internetową na WordPressie” to jest duża szansa, że ludzie zaczną udostępniać go dalej.

Pomimo wielu śmieci, które można znaleźć w Internecie istnieją treści, które są przydatne i pomagają innym ludziom. Jeżeli sam zobaczę, że jakaś treść jest interesująca lub zabawna udostępniam ją dalej. Tak jest ze wszystkim.

Nie ma sensu trzymać w tajemnicy informacji, które „może kiedyś” opublikujesz. Zapomnisz o tym. Daj ludziom dużo wartościowej treści, a blog zacznie się rozwijać i przyciągać nowych czytelników.

5. Pisząc bloga możesz zarabiać pieniądze

Mówimy tutaj o realnych pieniądzach! Na początku może to być trudne, lecz z czasem całkowicie osiągalne. Istnieje wiele osób, dla których prowadzenie bloga jest jedynym źródłem dochodu i utrzymania.

Najpierw zasiej ziarno (content marketing), a dopiero później zbieraj plony (pieniądze). Po jakimś czasie możesz zbudować dochód pasywny, który będzie przynosił stałe, regularne dochody.

Najlepszy bloger Michael Arrington zarabia na swoim blogu między 500 000 – 800 000 tysięcy dolarów miesięcznie

6. Tworzysz nową sieć kontaktów

Blog jest doskonałym narzędziem do budowania relacji z innymi ludźmi. Jeżeli ludzie zobaczą, że znasz się na temacie zaczną zapraszać Cię na prelekcje, szkolenia, webinary itd. Zaczniesz otrzymywać coraz więcej propozycji współpracy. Dzięki temu budujesz nowe kontakty biznesowe.

To doskonały sposób na znalezienie partnerów np. do współpracy na zasadach JV (Joint Venture). Oni reklamują Ciebie, a Ty reklamujesz ich. Pieniędzmi dzielicie się między sobą. Obaj wygrywacie.
projekt-globalny
Przykład jednej z wiadomości, które otrzymywałem na adres mailowy z innego bloga internetowego, który prowadzę.

7. Prowadzenie bloga pomaga rozwijać działalność gospodarczą

Jeżeli posiadasz stronę firmową, to koniecznie zacznij prowadzić bloga. Potencjalni klienci mogą dzięki temu przeczytać informację o sukcesie Twojej firmy, co buduje gigantyczne zaufanie. Według najnowszych badań prowadzenie bloga firmowego generuje większe zyski.
61% amerykańskich konsumentów dokonuje zakupu w oparciu o rekomendacje na blogu (np. pozytywne komentarze).

Ludzie nie wracają na stronę internetową, aby popatrzeć sobie na logotyp firmy, tylko po wartościowe informacje. Im więcej przydatnych informacji zamieścisz na blogu, tym częściej ludzie będą na niego wracać.

8. Budujesz społeczny dowód słuszności

Łatwiej Ci będzie przekonać kogoś do swojego zdania, jeśli prowadzisz bloga na temat wybranej niszy. Jeżeli w Internecie jest wiele pozytywnych opinii na temat Twojego bloga, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że więcej osób Ci uwierzy.

Jest to jedna z zasad, którą opisał Robert Cialdini w książce „Wywieranie wpływu na ludzi”;

Człowiek, nie wiedząc jaka jest decyzja, lub jaki pogląd jest słuszny, podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Innymi słowy, ludzie uważają, że zachowanie jest poprawne wtedy, gdy widzą innych ludzi którzy tak właśnie się zachowują.

Ta metoda działa zawsze, niezależnie od środowiska, czy kultury.
Twoje działanie sprawi, że ludzie albo Cię zapamiętają albo zapomną o Tobie

Pomyśl o tym, jakbyś chciał, żeby ludzie Cię zapamiętali. O czym mówili, o czym pisali. Wyobraź sobie wszystkie pozytywne opinie na Twój temat.

Mark Twain powiedział kiedyś: „Żyjmy tak, żeby po naszej śmierci nawet grabarz płakał”.

Pan Lotto