Czym jest identyfikacja wizualna?

budowanie identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna jest nazywana w branży reklamowej brandingiem. Za identyfikację wizualną uważa się spójny zestaw uzupełniający się wzajemnie elementami. Wszystkie te elementy tworzą kompleksową całość oraz kompleksowy wizerunek firmy. Jest to jedno z podstawowych narzędzi komunikacji pomiędzy klientem, a firmą. Najważniejszymi elementami jest logotyp.

Zacznijmy od logotypu dla firmy

Logotyp powinien mieć spójna formę oraz spójny charakter, który w godziwy sposób będzie reprezentować wartości oraz wszystkie, na pewno najważniejsze cele firmy. Proces tworzenia wizerunku firmowego nie jest łatwym procesem. Powinniśmy do jego stworzenia zatrudnić firmę specjalizującą się w tejże branży. Tworzenie wizerunku firmowego przebiega zdecydowanie wieloetapowo. Jego finalnym produktem jest oczywiście wyrazisty oraz spójny wizerunek firmy. Całość powinna wyglądać spójnie. Wszystkie jego elementy powinny pasować do siebie. Za te elementy uważa się: wizytówki, logo, papier firmowy, wzory dokumentów, teczki firmowe, szablony prezentacji, wszelkie projekty reklam, ulotek, plakatów, broszur, bannerów reklamowych oraz inne wszelkie materiały przeznaczone do druku. Bez problemu znajdziemy firmę, która pozwoli nam na uzyskaniu spójności wizerunku. Pomocna w tym okaże się firma profesjonalna. Wybór odpowiedniej firmy nie będzie jednak łatwy. Konkurencja na rynku jest ogromna.

Zanim wybierzesz agencję kreatywną – zrób research rynku

Warto przed wyborem odpowiedniej firmy zorientować się wśród znajomych przedsiębiorców, którzy mieli bezpośrednio bądź pośrednio do czynienia z takową firmą, która świadczy usługi oparte na identyfikacji wizualnej. Firma ta musi być wyjątkowa, ponieważ wizualna identyfikacja firmy daje nam połowę sukcesu. W 99 procentach przypadków każdy z klientów, który kupuje dany produkt czy korzysta z usługi danej firmy jest w stanie ocenić jej jakość. Przekonująca kampania reklamowa czy też spójna wizualizacja firmy powinna zdziałać cuda. Co najważniejsze klient zapamiętuje właśnie po spójnych materiałach drukowanych daną firmę. Gdy dana marka jest dobrze zaprojektowana my sami oraz nasi klienci odczuwają niesamowity komfort oraz także poczucie bezpieczeństwa. Te właśnie kwestie są niezwykle ważne przy wyborze decydującym.

identyfikacja wizualna

Co przyniesie firmie dobrze przygotowana identyfikacja wizualna?

Prawidłowo przeprowadzana identyfikacja wizualna pozwala nam także targetować swoją usługę czy swój produkt – więcej na ten temat tutaj: http://auchstudio.pl/blog/tworzenie-identyfikacji-wizualnej. Znaczy to, że marka będzie oddziaływała na bardzo konkretnego klienta. Bardzo wiele firm decyduje się na dosyć wąską specjalizację. Wąska specjalizacja pozwoli zadowolić tych klientów, którzy faktycznie korzystają z naszych usług czy kupują u nas produkty. Warto zainwestować w doświadczoną firmę, która pomoże nam uzyskać oczekiwany przez nas efekt. Wybranej firmie powinniśmy przekazać wszelkie nasze oczekiwania, by były one dla firmy znane. Warto także sporządzić umowę, by po zakończeniu identyfikacji wizerunkowej mogliśmy rozliczyć się z daną firmą za każdą wykonaną bądź za każdą niewykonaną usługę. Jest to niezwykle ważna kwestia. Umowa przede wszystkim.

Pan Lotto