Współczesna reklama ma na celu komunikację z odbiorcą, za pomocą różnych technik, między innymi perswazji i przekonywania w celu zwrócenia uwagi na konkretny produkt, usługę lub ideę. Efektem ma być jego pozytywna reakcja i skorzystanie z oferty prezentowanej w reklamie, na przykład zakupu produktu.
Jest ona nieodłączną częścią dzisiejszego życia. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie świata nie tylko biznesu bez reklamy. Promocja jakiegokolwiek produktu odbywa się za pomocą różnych form reklamy. Jest to najbardziej działająca na zmysły i trafiająca do każdego klienta ze względu na swoją przystępność forma promocji zarówno produktu jak i usługi.
Czym jest reklama wizualna?
Reklama wizualna operuje przede wszystkim obrazem. Reklamodawca właśnie dzięki obrazowi dociera do odbiorcy, chcąc nakłonić go do kupna określonego produktu lub skorzystania z usługi. Przekaz reklamowy powinien przede wszystkim przedstawiać ciekawą, przyciągającą uwagę grafikę, formę i tekst oraz stosować nasycone kolory. Dobrze zaplanowana i przemyślana reklama wizualna ma oddziaływać na zmysł wzroku i pobudzać do działania, wywoływać pragnienie skorzystania z oferty. Jej skuteczność jest niezwykle wysoka, ponieważ większość ludzi jest wzrokowcami i odwoływanie się reklamy do tego zmysłu okazuje się nad wyraz skuteczne. Tradycyjnymi reklamami wizualnymi są te, pojawiające się w przestrzeni miasta, na przykład banery, billboardy, czy car wrapping, polegający na oklejaniu środków transportu specjalną folią z nadrukiem reklamowym oraz neony i kasetony.
Zalety banerów reklamowych
Banery reklamowe są jedną z najtańszych, skutecznych, a jednocześnie niezwykle popularnych form reklamy wizualnej, czyli takiej, która posługuje się obrazem. Do jego głównych zalet, z powodu zastosowania laminatu, należy wytrzymałość, odporność na odkształcenia lub odbarwienia. Dzięki niemu można zagospodarować większą przestrzeń, taką jak płoty i fasady budynków. Może być umieszczany przy drogach i autostradach na specjalnie przygotowanych instalacjach. Niezwykle ważną sprawą jest wybór miejsca na baner, ponieważ od niego zależy sukces reklamy. Kluczową sprawą jest tu widoczność. Na pewno większą możliwość dotarcia do odbiorcy będzie miał baner umieszczony na wieżowcu lub fasadzie budynku, niż na przykład ogrodzeniu, gdzie może zagubić się wśród masy innych reklam. Powinno być to miejsce, które zagwarantuje dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, co pozwoli odnieść sukces reklamodawcy.
Zaletą banneru reklamowego jest jego łatwy montaż. Niezwykle ważnym jego elementem jest treść. Dzięki drukowi wielkoformatowemu wykorzystywanemu do jego powstania, można tworzyć skomplikowane projekty, ale główną zasadą powinna być prostota i łatwy przekaz, który dotrze do każdego odbiorcy. Zbyt duży baner, nie odpowiadający powierzchni, na której został umieszczony, może nadmiernie przytłaczać i zniechęcać odbiorców do przyglądania się jego treści. Zasadami obowiązującymi przy tworzeniu tego typu reklamy jest wybór odpowiednich parametrów, prosty i czytelny przekaz oraz wybór właściwego do jej prezentacji miejsca.
Gdzie umieścić baner reklamowy?
Znalezienie korzystnego dla reklamodawcy miejsca na baner jest zwieńczeniem wszystkich działań związanych z jego powstaniem. Od tego zależy sukces umieszczonej na nim reklamy. W mniejszych miastach optymalnym miejscem będą fasady budynków mieszkalnych. Natomiast wieżowce i biurowce będą doskonale prezentowały banery w większym formacie. Ogrodzenia w pobliżu ruchliwych ulic i chodników mogą być również wykorzystane jako miejsca na baner reklamowy. Chętnie wybieraną przez reklamodawców lokalizacją jest pobocze autostrady lub ruchliwej drogi, ale wtedy trzeba uzyskać zgodę na postawienie specjalnej instalacji. Samowolne umieszczanie w różnych miejscach banerów jest niezgodne z prawem, dlatego decyzja o jego lokalizacji powinna być poprzedzona działaniami sprawdzającymi, czy jest to miejsce prywatne, czy należy do miasta. Konieczne jest również uzyskanie zgody na umieszczenie reklamy. Wtedy trzeba się liczyć z koniecznością wnoszenia opłat za użytkowanie powierzchni.
Baner reklamowy to jedna z najtańszych i skutecznych form reklamy.