Czy warto zainwestować w billboard

bilboard

We współczesnym świecie na co dzień spotykamy się w różnymi formami reklamy. Jedne znajdują się na ekranach telewizora czy komputera, kolejne na tylnych okładkach gazet i czasopism, a jeszcze inne dojrzeć można w przestrzeni miejskiej.

Wszystkie one, choć różnią się pod wieloma względami, łączy wspólny cel: promowanie marki. Promocja i reklama są konieczne do zaistnienia na rynku, obejmują każdą branżę i gałąź gospodarki. Pewne formy reklamowania wizerunku są bardziej skuteczne niż inne. Czy billboard zalicza się do tej kategorii? W jaki sposób powstaje oraz gdzie znajduje swoje zastosowanie?

Co to jest billboard?

Billboard to nic innego jak tablica reklamowa lub plakat, często o pokaźnych rozmiarach. Umieszcza się je zazwyczaj na budynkach oraz słupach w miejscach odwiedzanych przez duże skupiska ludzi. Nierzadko billboardy można zobaczyć poza obszarami miejskimi np. wzdłuż dróg i autostrad.

Billboard służy do eksponowania pewnych treści, komunikatów reklamowych w sposób prosty, chwytliwy i przystępny dla odbiorcy, który go mija. Umieszcza się na nim najczęściej krótkie slogany reklamowe, poparte grafiką oraz nazwą i logo przedsiębiorstwa. Billboard może mieć formę papierową lub bardziej zaawansowaną technologicznie, multimedialną. Typ ten pozwala na pokazywanie na przemian różnych reklam statycznych. Spotkać je można zwłaszcza w dużych miastach.

Kto powinien zainwestować w taką formę reklamy?

Choć dzisiejszy rynek zmienia się błyskawicznie, proponując coraz to nowsze formy reklamy i marketingu – pewne standardowe, klasyczne struktury wciąż cieszą się popularnością i, co najważniejsze, efektywnością. Billboardy mogą się wydawać przestarzałym formatem promowania działalności, lecz współczesne udoskonalenia, choćby graficzne, pozwalają na skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i zapadnięcie mu w pamięć.

W billboardy powinni z pewnością zainwestować przedsiębiorcy, chcący dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Najwięcej korzyści przyniesie to szczególnie firmom z branży budowlanej, motoryzacyjnej i meblarskiej. Ta forma reklamy może być jednak równie opłacalna mniejszym przedsiębiorstwom, chcącym zaistnieć na rynku i zyskać nowych klientów.

Jak wykonuje się billboard?

Pierwszym krokiem do stworzenia billboardu jest opracowanie dokumentu, uwzględniającego wymiary reklamy. Projekt powinien zakładać wykorzystanie kolorów dostępnych w palecie CMYK, gdyż gwarantuje to wyraźną i nieprzekłamującą barw grafikę reklamową.

Budowa billboardu opiera się zwykle na metalowej konstrukcji z dużą przestrzenią ekspozycyjną przeznaczoną na montaż docelowej reklamy. Druk billboardów może się odbywać na kilka sposobów. Wszystko zależy od wymaganej do danego projektu technologii. Najbardziej wydajną formą wykonania billboardu jest aktualnie druk cyfrowy oraz druk solventowy wielkoformatowy. Druk wielkoformatowy w Katowicach jest usługą wyjątkowo przydatną dla przedsiębiorców planujących wdrożenie nowych strategii marketingowych, obejmujących tablicę reklamową. Dzięki tej technologii, billboard będzie mógł w niezmienionym stanie prezentować się przez kilka miesięcy, nawet w trudnych warunkach pogodowych.

Zalety billboardów

Inwestycja w długoterminową reklamę, jaką są billboardy, z pewnością cieszy się wieloma zaletami. Za jedną z głównych niewątpliwie można uznać zasięg, jaki pozwala uzyskać. Jeśli billboard zlokalizowany jest w centrum dużego miasta takiego jak Warszawa, Kraków czy Wrocław – możemy mieć pewność, że jego przekaz dotrze do setek tysięcy ludzi, nie tylko z tych miast, ale i z całej Polski.

Co więcej, reklamy te nie są ograniczone godzinami funkcjonowania. Raz zamontowane, prezentują się 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Dzięki temu ma się pewność, że komunikat reklamowy trafi do całego przekroju społeczeństwa – kobiet, mężczyzn, zarówno osób młodych, jak i starszych.

Rozmiar billboardów zazwyczaj uniemożliwia zignorowanie go. Jeśli zatem umieści się na nim chwytliwy slogan czy hasło reklamowe, opatrzone charakterystyczną grafiką – można mieć niemal stuprocentową pewność, że wryje się ona w pamięć odbiorcy. Wielokrotnie mijana i powtarzana reklama trafia do podświadomości, gdzie wpływa na proces decyzyjny w kwestii zakupu. 

bilboard

Zarówno rozmiar, jak i liczbę billboardów wielkoformatowych można dostosować do danego budżetu. Uniemożliwia to przekroczenie możliwości finansowych danego przedsiębiorcy i w ostateczności wpływa na wzrost sprzedaży i finalny zysk.

Redaktor MK