Kursy językowe dla firm – dobry sposób na podwyższenie kwalifikacji pracowników

kursy językowe dla firm

Udany biznes, który chce współpracować z firmami spoza kraju potrzebuje wielojęzycznych pracowników. Badania wyjaśniają dlaczego liderzy biznesu promują naukę języków w swoich firmach. Jest tak, ponieważ ich znajomość wśród pracowników zwiększa produktywność i ułatwia ekspansję przedsiębiorstwa.  Nic dziwnego, że kursy językowe dla firm są coraz bardziej popularne.

Pracownicy mówiący w wielu językach są cenni

Według raportu The Economist Intelligence Unit menadżerowie, którzy na co dzień nadzorują transakcje międzynarodowe, zauważają, że szczegóły często znikają w tłumaczeniu z powodu nieznajomości języka. Badanie wykazało, że 49% z 572 przebadanych senior menadżerów uważa, że informacje utracone w tłumaczeniu hamowały duże międzynarodowe transakcje. Oczywiście to powodowało straty. 64% ankietowanych uznało, że bariery językowe i kulturowe spowolniły dostęp do rynków zagranicznych. 86% sądzi, że zyski znacznie wzrosłyby, gdyby ich pracownicy byli lepiej przygotowani do komunikowania się w innych językach, gdy zajdzie taka potrzeba.

kurs językowy

Co więcej badania pokazują, że osoby dwujęzyczne są bardziej produktywne. Wykazują się większą wydajnością, potrafią usuwać zbędne informacje z dokumentów i maili, priorytetyzują zadania i mają zdolność do pracy nad wieloma projektami. Co więcej znajomość języków pozwala też lepiej zrozumieć inne kultury. The Financial Times donosi, że osoby dwujęzyczne mają zwiększoną świadomość punktu widzenia ludzi, zrodzoną ze świadomości różnych perspektyw w różnych krajach. Dzięki temu takie osoby są lepszymi menadżerami i liderami. Znajomość wielu języków uelastycznia nasz mózg i sprawia, że pracujemy lepiej i wydajniej, jesteśmy też bardziej kreatywni.

Firmy inwestują w szkolenia językowe

Biorąc pod uwagę jak wiele zalet dla firmy mają pracownicy mówiący w wielu językach nic dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na inwestowanie w kursy językowe. Niestety ciężko tutaj liczyć na edukację szkolną. Bardzo często nie jest ona na odpowiednim poziomie. Większy nacisk kładzie się na gramatykę, a nie na mówienie. Wiele osób z tego powodu chodzi na prywatne kursy. Pamiętajmy, że nawet osoby dobrze znające dany język, jeżeli nie będą z niego korzystać zapomną o nim. Co więcej znajomość danego języka nie gwarantuje, że znamy wszystkie słówka z danej branży. Takie kursy mogą w łatwy sposób uzupełnić braki i stworzyć pracowników idealnych.

Pracownicy mówiący w innym języku to po prostu czysty zysk. Informacje utracone w tłumaczeniu i koszty opłacenia osoby znającej dany język znikają. Co więcej jeżeli mówimy w czyimś języku bardziej on nam ufa i łatwiej przełamujemy bariery. Dzięki temu pozyskanie nowych klientów staje się prostsze. Nawet jeżeli nie planujemy ekspansji na zagraniczne rynki to w Polsce mieszka coraz więcej obcokrajowców, którzy mogą być naszymi potencjalnymi klientami. Co więcej obecnie językiem międzynarodowych korporacji jest angielski. Zatrudniają one wielu podwykonawców, ale oczekują znajomości języka. Te wszystkie szanse biznesowe są po prostu niezaprzeczalne. Z tego powodu kursy językowe dla firm są tak popularne.

Przedsiębiorstwa zazwyczaj decydują się na naukę angielskiego. Jednak jeżeli nasza firma potrzebuje pracowników znających niemiecki, włoski, rosyjski czy chiński możemy również zainwestować w taki kurs. To właśnie zaleta firmowych szkoleń – uczymy naszych pracowników kompetencji potrzebnych właśnie w naszym biznesie. Rozwijając ich rozwijamy jednocześnie własną działalność.

kurs angielskiego dla firm

Nie można również zapomnieć, że tego typu kursy dają naszym pracownikom jasny sygnał, że inwestujemy w nich i ich kwalifikacje. Nasza firma stawia na rozwój i nie są to puste słowa. W codziennej pracy łatwo poczuć znużenie i mieć wrażenie, że się zatrzymaliśmy. Kursy językowe odbywają się minimum raz w tygodniu i za każdym razem dają pracownikom poczucie, że uczą się czegoś nowego i rozwijają swoje kompetencje. Dzięki temu czują się docenieni i ważni.

Takie kursy to również dodatkowy benefit, który zatrzyma przy nas obecnych i pomoże ściągnąć nowych pracowników. To gwarancja stałego podnoszenia kompetencji. Mało która firma nie posiadająca kursów językowych może pochwalić się tym, że jej pracownicy biorą udział w szkoleniu minimum raz w tygodniu.

Dodatkową zaletą jest fakt, że to silny sygnał dla pracowników na temat międzynarodowej tożsamości firmy.

Pan Lotto