Dobrze wykonany logotyp jest podstawą skutecznego zapamiętania go przez Klientów i skojarzenia go z Twoim produktem. Często aby stworzyć ostateczną koncepcję, która sprosta oczekiwaniom najbardziej wymagających Klientów trzeba spędzić nad projektem kilkadziesiąt godzin. Doskonały logotyp to taki, który łatwo zapada w pamięć i budzi pozytywne skojarzenia a ponadto jest spójny z produktem i idealnie do niego pasuje.
Czym różni się logo od logotypu?
Czy jest jakiś uniwersalny wzór na stworzenie doskonałego znaku, który będzie zapadał w pamięci naszych odbiorców na dłużej? Te dwa określenia często używane są zamiennie jednak nie do końca znaczą to samo. Używając tych zwrotów warto jednak wiedzieć co znaczą, by uniknąć ewentualnych nieporozumień. Co różni logotyp od logo?
Logo może składać się wyłącznie z logotypu, ale nie zawsze sam logotyp jest logiem. Warto rozróżnić te dwa pojęcia, co jest czym, chociażby po to, by móc precyzyjnie się wyrażać i rozumieć co oznacza logo a czym jest logotyp.
Logotyp
Czym w ogóle jest logotyp? To tzw. część tekstowa. Termin ten pochodzi z języka greckiego, a dokładnie pochodzi od znaczenia dwóch słów logos co w wolnym tłumaczeniu oznacza właśnie – słowo, a także typos, które oznacza obraz. Ogólnie uważa się, że logotyp stanowi właśnie część tekstową a wraz z sygnetem składają się na całe logo. Dobrze wykonany logotyp sam powinien mówić zanim my wypowiemy pierwsze słowo. Najdoskonalsze logotypy cechuje prostota i klasyczna elegancja. Powinny być łatwe do zapamiętania i przedstawiać coś o czym warto pamiętać.
Oczywiście jeśli zależy nam na tym aby zapaść w pamięci naszych odbiorców w tym celu niezastąpiona będzie ponadczasowość. Aby sprostać oczekiwania naszych odbiorców za kilkanaście lat warto już dziś się zastanowić nad tym, czy nasz logotyp przetrwa próbę czasu i utrwali się w ich świadomości na dłużej. Prostota i elegancja zapewnią nam taki efekt wymaga to jednak wyjątkowych umiejętności aby stworzyć coś ponadczasowego dlatego pracę nad dobrym logotypem trwają często bardzo długo a czas spędzony nad projektem z pewnością się zwróci.
Logo
Logo składa się z sygnetu, logotypu oraz tzw. tagline. W logo wyróżniamy przeważnie 3 wyżej wymienione elementy. Sygnet – stanowi element graficzny. Logotyp – jest częścią typograficzną, która przedstawia litery. Tagline jest hasłem reklamowym. Skąd brać pomysły na logo ile trwa i kosztuje wykonanie projektu ?
Najlepszym rozwiązaniem przy tworzeniu projektu loga jest skorzystanie z porady doświadczonych grafików, najlepiej tych, którzy mają w swoim portfolio znaki, które nam się podobają, rozpoznawalne i budzące pozytywne skojarzenia. Projektowanie graficzne w Katowicach oferuje m.in. firma Adatto.
Najlepiej powierzyć to profesjonalistom. Dobre logo firmy musi spełniać kilka warunków:
- ma być niepowtarzalne,
- powinno dobrze się prezentować,
- musi obrazowo informować Klientów o tym, czym firma się zajmuje,
- powinno wzmacniać pozycję marki w świadomości Klientów,
- powinno idealnie trafiać do grupy docelowej
- być bardzo wysokiej jakości i cechować się estetycznym wykonaniem.
Warto pamiętać, że wykonanie dobrego projektu może potrwać. Na początku zespół kreatywny tworzy pomysły – ich pierwotne wersje, następnie kolejne i kolejne, w toku prac nad projektem wybiera się te, który zdaniem większości są najlepsze i na nich rozpoczyna się dalsze prace. W ten sposób powstaje wyjątkowe, niepowtarzalne logo.